ARTych FOR Kids                                                                                                                         Stworzona z ❤ do dzieci .......... 

 5 minut, 5 kroków - obserwacja podczas zajęć

Obserwując dziecko, już po 5 minutach, mogę wiele powiedzieć o jego rozwoju. Analizuję prawidłowy rozwój wszystkich funkcji, kluczowych dla jego harmonijnego rozwoju.

1.Dotyk

Najbardziej pierwotnym zmysłem jest dotyk. To najlepiej rozwinięty zmysł u noworodków, będący również niewerbalnym narzędziem komunikowania się ze światem. Powtarzając za Eliot L. "dotyk to źródło informacji dla kształtowania się somatognozji, schematu ciała, planowania motorycznego, języka, uczenia się, dyskryminacji wzrokowej, bezpieczeństwa emocjonalnego, oraz umiejętności społecznych. Bazując na tej wiedzy i doświadczeniu uważam, że praca z gliną daje nieskończenie wiele możliwości stymulowania zmysu dotyku, dzięki różnorodności mas, narzędzi oraz łączeniu warsztatu ceramicznego z szeroko pojętym warsztatem plastycznym.

2.Ruch

Potrzeba ruchu wpisana jest w  rozwój dziecka. Odpowiednia stymulacja, stworzenie przestrzeni do spontanicznej aktywności dziecka jest kluczowe dla harmonijnego rozwoju. To jednocześnie krok do samodzielności.

3.Samodzielność

Podczas zabawy w pracowni czy na zajęciach logopedycznych obserwuję:  samodzielność  dziecka, chęć do podejmowania czynności samoobsługowych (ubieranie się, rozbieranie, zasuwanie suwaka, zapinanie guzików, sprzątanie po skończonej zabawie) etc.

4.Komunikacja

Umiejętność nawiązywania kontaktu (wzrok, dotyk, głos, gest) to podstawa komunikacji, która stanowi bazę w kształtowaniu się realicji: dziecko-środowisko.

5.Chwyt

Dostosowanie chwytu do wykonywanej czynności, dostosowanie siły do wykonywanej czynności. To kluczowe funkcje wpływające na kształtownie się właściwego chwytu pisarskiego.

Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie plików cookies.